GlunderClubke: Ik voel, ik voel wat jij niet voelt.

Is je kind wel eens onzeker?

Heeft het wel eens last van faalangst?

Is je kind perfectionistisch?

Voelt het zich wel eens alleen?

Laat je kind soms uitstel- of vermijdingsgedrag zien?

 

Gun jij je kind wat meer zelfvertrouwen?

Wat meer zekerheid en wat meer het gevoel en wéten: Ik ben oké?

Euh ... ik voel me zo ...

Omgaan met wat je voelt, waar leer je dat?

Vertellen hoe je je voelt, bij wie doe je dat?

Voelen wat je voelt, durf jij dat?

 

Klopt je gevoel altijd? Heeft het altijd gelijk?

Hoe 'luister' je naar je gevoel? Hoe beslis je dan of je je gevoel gaat volgen?

Hoe krijg je 'zicht' op wat je voelt en waar dat dan vandaan komt of wat het je wil vertellen?

Ik voel, ik voel wat jij niet voelt, in woorden:

gewoon - voor jezelf - ervaren - veilig - rustig - 

groeien - ontdekken - babbelen - doen - frustelen -

wandelen -  samen - voelen - gezellig - eigen tempo

tekenen - krabbelen - knutselen - experimenteren

Practische informatie:

donderdag 11 en vrijdag 12 november van 10 en 12u

voor tieners (tussen 13 en 19 jaar)

max 4 deelnemers per Clubke

Deelnemen kan na inschrijven en betalen van €50 voor de tweedaagse of €25 per Clubke.

Inbegrepen:

* thee/koffie en water

* een pretpakket met oa een GlunderPen en GlunderSchrift

* knuffelen met Laika

We gaan het hebben over gevoelens en gedachten. Wat is het verschil?

Hoe ga ik om met deze 'dingen'.

We onderzoeken de stemmetjes in ons hoofd en wat we voelen in ons lijf. Hoe gaan we er tot nu toe mee om en hoe kunnen we onze gedachten en gevoelens inzetten zodat ze ons ondersteunen in dat wat we graag willen doen.

Hoe voel en denk ik? 

Hoe krijg ik er meer grip of zicht op? 

Hoe gaat dat dan? Voelen wat je voelt?

Om te beginnen gaan we aan de hand van verschillende GevoelsVerkenners ontdekken hoe we kunnen omgaan met ons gevoel. 
Dat kan gaan om fijne of minder fijne gevoelens.

Daarna gaan we allerlei oefeningen doen om te ontdekken welke GevoelsVerkenner het best bij ons past, welke het vaakst bij ons is, aan wie we hulp kunnen vragen en hoe die hulp er dan kan uitzien.

 

Onze bevindingen noteren we in een GlunderSchrift.


Veel gestelde vragen.

Waarom gevoelens bestuderen in groep?

 

Ook al zijn we tegenwoordig massaal online aanwezig laten we daar maar zelden het achterste van onze tong zien.
Heel logisch en normaal, want wie weet wie dat allemaal kan zien.

Langs de andere kant geeft dit wél een vertekend beeld: iedereen die alleen maar zijn eigen beste kanten laat zien.
Als jij je dan net even niet goed in je vel voelt, zou dat wel eens hard kunnen binnenkomen.

Dat willen we natuurlijk niet maar soms kunnen we er gewoon niets aan doen.
Daarom is het goed om het in (veilige) groepjes te hebben over hoe je je echt voelt... zonder in je hemdje te komen staan.
Dat is precies wat we tijdens dit GlunderClubke gaan doen: ontdekken hoe we zelf in elkaar zitten, alleen maar voor onszelf. Je moet niets delen, je moet niet vertellen en we gaan al zeker geen 'tentoonstelling' geven over wat we gemaakt hebben. Je mag gewoon zijn. De oefeningen doen voor jezelf.

Ons kind is écht heel onzeker ...

Als je kind last heeft van faalangst of wat extra moed kan gebruiken, is het vaak niet  fijn om nieuwe dingen te proberen. 
Om rust te brengen, kunnen we op voorhand even online kennismaken. Ik stel mezelf voor en laat de omgeving en de caravan zien. Dit brengt voldoende rust en jullie kunnen dan samen uitkijken naar dit GlunderClubke en de dingen die we gaan doen.

Waarom in zo'n kleine groepjes?

Ik doe dit om ervoor te zorgen dat we echt veilig zijn bij elkaar, dat we elkaar op een rustige manier beter leren kennen.

Zodat we van later van elkaar kunnen leren, dat we tijd hebben om iedereen echt te zien en echt contact kunnen maken met elkaar.

Voor bijzondere kinderen

Alle kinderen die in #deCaravan komen, zijn bijzonder.

Ben je verlegen of vlug bang? Denk je veel en vaak na? Kan je een extra dosis lef gebruiken?

Kan je niet snel denken of juist héél snel? 
Heb je een etiketje (ben je gevoelig, piek je veel, heb je dyslexie, dyscalculie of een andere dys...)

Wees welkom! Jij bent van harte welkom. 

Weet dat iedereen wel iets heeft :-) en dat is maar goed ook.