GlunderGroeiGroep voor leerkrachten

Wil jij positief in/voor de klas staan, elke dag opnieuw? 

Wil jij je niet laten overdonderen door de steeds-langer-wordende-todo-lijstjes, de vele moetjes (of de ik-wil-graag), het verbeter- of papierwerk?

 

Wil je wel elke dag even tussendoor of net heel bewust genieten van jezelf, je kids of wat er gebeurde tijdens je les?

Positief naar jezelf kijken en ook naar je kinderen? Wil je ze uitdagen om ook het goede in elkaar te zien én naar boven te halen?

Met korte (of langere) werkvormen, relaxatiemomenten, ...

 

neem ik je mee op de positieve weg.


Ondertussen startte de eerste groep al ...

Maar niet getreurd!

Zou je deze vorming willen volgen? Stuur me dan gerust een berichtje. 
Dan leggen we onze agenda's samen en wie weet start er binnenkort wel een tweede groep.

Dag 1: Glunders plannen

Wat is glunderen voor jou?

Wanneer doe jij het en wanneer zie je je kinderen glunderen?

Wat kan je doen om extra glunders te verspreiden?

Hoe is je ademhaling belangrijk bij het glunderen?

 

Concreet:

* glunders bewust plannen, elke dag even aandacht geven

* ademhalingsoefeningen voor jezelf en voor je klas

* introductie Schatgravers 


Dag 2: Glunderen in je klas

Maak je kinderen deelgenoot van je glunderplan.

Samen lukt het vast veel beter. Ze helpen je graag, leren positieve woordenschat over zichzelf en voor anderen énne ze houden je bij de les ... terwijl jij 'het' wel eens zou durven vergeten omdat je zoveel dingen te doen hebt, willen zij het niet meer missen ;-)

 

Concreet:

* Schatgravers zo veelzijdig en telkens anders

* complimenten geven aan jezelf en anderen

* onderzoek: wat zijn mijn kwaliteiten en talenten

** de glunderketting


Dag 3: kinderyoga in de klas

Waarom zijn rustmomenten zo belangrijk? Wat brengen ze jou en de kinderen van je klas? Hoe pak je dat aan? En welke doelen koppelen we hieraan?

 

Concreet:

* basishoudingen en oefeningen

   - om een teveel aan energie af te voeren

   - beter te kunnen concentreren

   - rustig te blijven en kunnen focussen

* de do's en don'ts


Dag 4: onderlinge kindermassage

Wat, hoe en waarom gaan we masseren in de klas? Wat brengt het jou en de kinderen?

Hoe pak je dat aan? En waar staat dit in het leerplan?

 

Concreet:

* basisbewegingen en oefenen bij elkaar :-)

* de do's en don'ts


Dag 5: verrassingsdag samen in te vullen

Heb je nog nood aan iets, wat miste je?
Als je het even niet meer weet en je hebt nog 'efkes' tijd over, dan neem je potlood en papier en ... teken je, krabbel of droedel je. 

 

Concreet:

* droedeltekenen in de klas: waarvoor is het goed, wanneer doe je dit het best?

* vragen, noden en andere dingen die niet eerder besproken werden krijgen nu de nodige aandacht.


Praktisch

Inschrijven doe je via een berichtje achter te laten in mijn mailbox via onderstaande knop.

Op zaterdagen 31/8, 21/9, 26/10, 23/11 en 14/12 van 10u tot 12u. (vanaf 9u45 staat de koffie klaar in de Caravan)

Onkosten: €45 per keer

Inbegrepen: koffie/thee/water met iets te knabbelen en hand-outs

Facultatief: het spel Schatgravers (€35)