Wil jij graag dat je leerlingen positief in de klas staan, elke dag opnieuw?
Zoek je tools die je makkelijk, even tussendoor kan implementeren of wil je net net heel bewust genieten van je kids of wat er net gebeurde tijdens je les?
Zoek je naar manieren om positief naar je kinderen (en jezelf) te kijken, vanuit een mildheid en graag-zien?
Wil je ze uitdagen om ook het goede in elkaar te zien én naar boven te halen?
Met korte (of langere) werkvormen, met of zonder materiaal, met relaxatiemomenten, ... neem ik je mee op de positieve weg.
Zaterdag 29/8; 18/9; 23/10; 20/11 en 18/12 telkens van van 9u30 tot 12u30
De inhoud van de opleiding en/of de modules prikkelen jou. Maar je kan je niet voor de 5 sessies engageren? Niet erg ... je kan de modules ook apart volgen.
Wil je graag op de hoogte gehouden worden van nieuwe data?
Schrijf je dan in op de nieuwsbrief of stuur me een mailtje.
Wat is glunderen voor jou?
Wanneer doe jij het en wanneer zie je je kinderen glunderen?
Wat kan je doen om extra glunders te verspreiden?
Hoe komt het dat je ademhaling belangrijk is bij het glunderen?
Wat is zelfvertrouwen, hoe kan ik het stimuleren in de klas?
Concreet leer je :
* glunders bewust plannen, elke dag even aandacht geven
* ademhalingsoefeningen voor jezelf en voor je klas
* introductie Schatgravers als basis om zelfkennis en zelfvertrouwen te stimuleren.
Concreet leer je:
* hoe veelzijdig Schatgravers is en hoe je het telkens anders speelt. (aangepast aan de doelen en je tijd)
* complimenten geven aan jezelf en anderen
* onderzoeken: wat zijn mijn kwaliteiten en talenten
* de glunderketting Hoe je ze maakt, hoe je ze gebruikt en hoe ze te combineren is met Schatgravers.
Ik vind het belangrijk om bewust om te gaan met positiviteit.
Door kinderen van jongs af aan positieve woordenschat te leren, focussen op wat er wél is, op wat er wel goed gaat, krijgen ze vertrouwen in zichzelf en in de andere.
Wanneer je voldoende zelfvertrouwen hebt, is het niet erg dat je niet alles kan of dat je een fout maakt.
Je blijft waard wat je waard bent.
Hoe doe je dat, concreet in je klas ... elke dag ohja en liefst zonder wijzend vingertje?
Ik gebruik hiervoor Schatgravers in combinatie met de glunderketting.
De ketting maak je samen met je kinderen in je klas. Dit is een heel fijn en warm proces, wat jou als leerkracht heel veel info geeft over je kinderen.
Wie kiest welke kleuren wil? Wie kan zijn beurt goed afwachten? Wie wil er graag nog wat extra wil?
Welke schatten brengen ze mee om de ketting af te werken?
En dan de verwondering wanneer al die kralen en schatten een ketting vormen én je ze gaat inzetten.
Eerst om gewenst gedrag te bevestigen en daarna ook voor andere dingen.
Waarom zijn rustmomenten zo belangrijk?
Wat brengen ze jou en de kinderen van je klas?
Hoe pak je dat aan en waarom zou je dit doen?
En welke doelen koppelen we hieraan?
Wat is kindermassage?
Hoe passen we dit toe in de klas?
Waarom zouden we masseren in de klas?
Wat levert het jou en de kinderen op?
Hoe pak je dat aan?
Welke doelen koppel je hier aan?
En waar staat dit in het leerplan?
Concreet leer je:
* de basishoudingen en oefeningen kinderyoga en onderling kindermassage
- wat kan je doen om een teveel aan energie af te voeren
- wat kan je doen om beter te kunnen concentreren
- wat kan je doen om rustig te blijven en kunnen focussen
* de do's en don'ts van kinderyoga en massage in de klas
Mindset in je klas:
Wat is het verschil tussen een vaste of open mindset?
Hoe speel je hierop in? Hoe breng je dit over aan je klas?
Welke oefeningen of kleine interventies kan je doen om kinderen warm te maken voor een groei mindset?
Hoe herken je faalangst en perfectionisme?
Wat is het precies en waarom is het een 'probleem'?
Welke relatie hebben deze twee met elkaar?
Wat kan je als leerkracht doen wanneer je symptomen herkent bij een kind in je klas?
Concreet leer je:
* de symptomen van faalangst en perfectionisme herkennen
* hoe faalangst en perfectionisme zich laten zien in de klas
* EHBO: eerste hulp bij observaties (do's en don't s)
Heb je nog nood aan iets, wat miste je in deze vijfdaagse?
Als je het even niet meer weet en je hebt nog 'efkes' tijd over, dan neem je potlood en papier en ... teken je, krabbel of droedel je.
Wat is verbindend tekenen?
Hoe passen we dit toe in de klas?
Waarom zouden we krabbelen in de klas?
Wat levert het jou en de kinderen op?
Hoe pak je dat aan?
Welke doelen koppel je hier aan?
En waar staat dit in het leerplan?
Concreet leer je:
* droedeltekenen in de klas:
* vragen, noden en andere dingen die niet eerder besproken werden krijgen nu de nodige aandacht.
Inschrijven doe je via een berichtje achter te laten in mijn mailbox via onderstaande knop.
Je inschrijving is definitief na betaling van het opleidingsgeld.
We werken in een groep van max. 6 leerkrachten.
Ik zorg voor koffie/thee/water met iets te knabbelen en hand-outs en elke keer de nodige materialen.
Indien gewenst kunnen de modules* ook online doorgaan, dan stuur ik jou een 'pretpakket' met de post.
* uitgezonderd kinderyoga en massage.
Lesdagen lopen van 9u30 tot 12u30.
Opleiding in modules volgen: €150 per lesdag
GlunderGroeiGroep in zijn geheel volgen: €700
Wie:
de workshops worden gegeven door Vicky Nuyts,
perfectionisme- en kindercoach, licentietrainer schatgravers en KompasVinder
(Dit wil zeggen dat ik opleidingen heb gevolgd bij Matty Van de Rijzen, één van de ontwikkelaars van dit geweldige spel)
Waar:
In de Caravan
Stevoortweg 79
3540 Herk-de-Stad
Duur:
Van 9u30 tot 12u30
Investering:
€ 150 per dag
Voor de hele reeks €700
Hiervoor krijg je:
thee/koffie en iets te knabbelen
de syllabus
downloads die we gebruiken
Optioneel:
Het spel Schatgravers €35
Glunderketting DIY pakket €29.75
Stop de tijd en kom tot rust €59
Stevoortweg 79 3540 Herk-de-Stad vicky@deglundering.be 0476/456.472