Coachen van jonge en oudere mensen

Je wil als ouder graag dat het goed gaat met je kind en/of jezelf. 

Toch merk je dat het niet altijd zo eenvoudig is. 

Een individuele begeleiding wordt steeds op de maat van de coachee (van jou dus) gemaakt. 

Aan de hand van talrijke tools, metaforen en oefeningen gaan we op zoek naar de wat er precies is. Wat er goed gaat, waar het anders loopt dan verwacht.

We focussen niet alleen op wat er is en laten dat groeien, we gaan ook op zoek naar hoe we lastige dingen kunnen dragen. Hoe we daarmee om kunnen gaan.  Het leven is niet altijd vrij en vrolijk. Het is met momenten best lastig en zoeken. Dat is immers in ieders leven zo. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen de kracht in zichzelf ontdekken om dan aan te pakken wat lastig is.

Tijdens een individueel traject krijgen/leren jullie kapstokken, houvast en oefeningen zodat jullie samen weer verder kunnen.

 

Waarmee kan ik zeker helpen:

als jullie kind:

* last heeft van faalangst

* last heeft van uitstelgedrag

perfectionistisch is

* niet (meer) graag naar school gaat, is niet gemotiveerd

* niet goed inslaapt of 'gewoon' moeilijk slaapt

* zich niet goed in zijn vel voelt

door omstandigheden:

- vind zijn plek niet op school

- er is verlies geweest (scheiding, verhuis, dood, ...)

- uitdagingen niet aangaat

- zich (veel) zorgen maakt

Perfectionismecoach

Je doet je uiterste best om alles zo goed mogelijk te doen. Toch ben je zelden of nooit tevreden met je werk. 

Je twijfelt aan jezelf, je bent zelfkritisch en je eigenwaarde is afhankelijk van je prestaties. 

Wanneer iemand opbouwende feedback geeft, schiet jij in verdediging of je voelt je een mislukkeling.

 

Kortom:

je voelt je niet oké.

 

Heb jij of je kind last van 

* de hoge kwaliteitseisen die je stelt aan jou werk of dat van anderen?

* dat je niemand wil teleurstellen?

* piekeren, maar blijven denken en denken?

* uitstelgedrag?

faalangst en blokkeren als je moet of wil presteren?

* maar blijven doorgaan, zonder opgeven?

Rekencoach

Is rekenen moeilijk en vaak abstract?

Heb je geen idee waarover de leerkracht het heeft?

Zijn je tafels niet geautomatiseerd? Krijg je de kriebels van breuken, kommagetallen of procenten?

 

Dan kan ik zeker helpen.

Omdat we werken met dagdagelijkse materialen (geld, lintmeter, speelkaarten, ...) en we werken op een multi sensoriele manier (we gebruiken alle zintuigen) krijg je inzicht in ons getallensysteem.

Vooral voor kinderen die visueel sterk zijn of een rekenmoeilijkheid of rekenstoornis hebben, is deze methode een echt hulpmiddel.